sunnuntai 29. syyskuuta 2013

10 things about my sister

Heipparallaa! 
Jotta te oppisitte meistä enemmän ja oppisitte tuntemaan meitä paremmin, aateltiin tehdä tällainen postaus, jossa kerromme toisistamme 10 ihanaa/ihailtavaa asiaa, 10 outoa faktaa ja 10 ärsyttävää asiaa. Väliin jotain kuvia matkan varrelta:)

LOTASTA:

Kymmenen ihanaa ja ihailtavaa asiaa:
1.Kiltti ihminen
2.Erityisen avulias
3.Laittaa muut itsensä edelle
4.Haluaa kaikille hyvää
5.Lotta on liian ihailtavan hyvä leipomaan, enkä voi ikinä kieltäytyä sen leipomuksista, ja tämä taas ei ole hyväksi mun linjoille...
6. Ihana pukeutumistyyli
7.Lotta on tosi hyvä laulaan ja muutenki musikaalinen ja ihailtavaa on myös se, että se jaksaa aina hoilottaa meidän vakkari biisiä, päivästä toiseen, vuodesta toiseen..
8.Tulee toimeen erilaisten ihmisten kanssa ja ainakin yrittää tulla kaikkien kanssa toimeen 
9.Uskaltaa kokeilla uusia asioita ja tekee töitä unelmiensa eteen
10.Minun pikkusiskoni on oman ikäisistä paras pesäpalloilija ikinä ja muutenkin hyvä urheilullisissa asioissa!





Kymmenen outoa faktaa:
1.Lotan kurkusta lähtee jotain niin ihmeellisiä ääniä ettei niitä ihmisolento voi ymmärtää!
2.Lotta näyttää nuuskamuikkuselta saunamyssy päässä. . .
3.Se on outo puhuessaan sen poikakaverille puhelimessa
4.Lotta saattaa aivan yhtäkkiä saada jonkinlaisen kohtauksen ja siitä tulee ihan hullu
5.Lotalla on outoja makumieltymyksiä, kuten se, että se laittaa ketsuppia ihan joka ruokaan, välillä joku joutuu kieltämään sitä, että tähän ruokaan ei vaan kuulu ketsuppi
6.Kuuntelee niin paljon musiikkia, että se osaa varmaan kaikki laulun sanat ulkoa ja oikein, mikä ois mulle ihan silkka mahottomuus.
7.Se on outoa, että Lotta sanoo aina kokeen jälkeen, että sillä on menny huonosti. Vaikka matikan kokeessa se sanoo, ettei se ole osannut mitään, ja sitten tuleekin kotiin sanoen "OHO tuliki kokeesta ysi!"
8.Rakas Lotta siskoni on tässä maailmassa yksi niistä kahdesta ihmisestä, jotka pitävät mua hauskana. Ja toinen niistä olen minä itse. Lotalla (ja minulla) on siis varmaan erityisen kieroutunut huumorintaju
9.Mun mielestä on outoa, että Lotta jaksaa harrastaa ja tehdä niin paljon. Kyllä mullakin on ollut paljon harrastuksia vähän nuorempana, mutta Lotta soittaa kanteletta, pelaa pesäpalloa ja yleisurheilee (juoksee ja yrittää työntää kuulaa). Se on ihailtavaa mutta myös erittäin kummallista, ettei tuollasien jälkeen ole ihan burn out.
10. Aamusin Lotta on myöhästyä koulusta joka aamu, koska se ensin venyy sängyssä liian pitkään, sitten se nuokkuu aamupalapöydässä 15 minuuttia, ja tämän jälkeen jumittaa vielä kattomaan Disney channelia, ja tämän jälkeen lähtee kouluun. Se on ihan toivoton..

Kymmenen ärsyttävää asiaa:
1.Mua ärsyttää yleensäkin aina se, jos Lotta on mua parempi jossain asiassa. Ehkä pienempänä ärsytti enemmän, mutta kyllä se edelleenkin kismittää.
2. Lotta ei lue hirveästi. Musta ois ihana viettää tunteja puhuen jostain kirjasta sen kanssa, mutta pitää olla erityisen hyvä kirja/kirjasarja, että se lukee sen.
3. Lotalla on niin paljon paremmat hermot kuin mulla, ja kärsivällisyyttäkin siltä löytyy rutkasti enemmän, varsinkin lasten kanssa.. Minä sanon meidän pikkusiskolle että "Nyt hiljaa tehkää jotaki järkevää" ja Lotta taas sanoo "Olisittekos nyt hieman hiljempaa, pelattaisiinko vaikka muistipeliä ?" ja siihen hento hymy päälle!
5. Kun Lotan kanssa tappelee, siitä tulee ihan kuin eri ihminen, joka ei kyllä helposti anna periksi. Mutta onneksi meidän riitelyt sovitaan aina yleensä melko helposti. Eikä me riidellä läheskään niin usein kuin ennen. Yhteen väliin riideltiin melkein koko ajan, johtui varmaan siitä, että Lotalla oli alkamassa murrosikä ja mulla oli niitä murrosiän loppuvaiheita.
6. Lotta on erittäin itsekriittinen, ja hyvin harvoin tyytyväinen omiin suorituksiinsa, varsinkin urheilussa. Jos vaikka pelissä on tullut 10 hyvää suoritusta ja yksi töppäys, niin pelin jälkeen ei Lotta muista muuta kuin sen töppäyksen.
7. On ärsyttävää, kun Lotta on oikeassa ja minä olen väärässä.
8.Jos joku on vaikka puhunut Lotasta tämän selän takana jotain tai vaikka aukonut päätään, niin hän ei mene sanomaan tälle ihmiselle mitään tai auo päätänsä takaisin. Tämä on ehkä hyvä puoli, ja niinhän sitä sanotaan, että viisas vaikenee, mutta itse olen suuna päänä aukomassa takaisin jos joku mulle alkaa ryttyilemään.
9.Lotta kattoo kauhuleffoja, mikä on mun mielestä hirveän ärsyttävää, kun sillon ei uskalla itse olla lähelläkään, ettei vain kuule eikä näe vilaustakaan siitä elokuvasta.
10. Välillä Lotta ärsyttää mua leikillään niin kauan, että mulla oikeasti menee hermot ja suutun.







IIRIKSESTÄ:
Kymmenen ihanaa ja ihailtavaa asiaa:
1. Tekee paljon kaikkea, että muilla ois hyvä olla.
2. Iiriksellä on aivan ihana lauluääni ja osaa soittaa monia(ainakin pianoa ja rumpua:D) soittimia!
3. Osaa piristää muita ihmisiä ja on muutenkin tosi illoinen ja pirteä ihminen!
4. Osaa pitää hyvin omia, mutta myös muiden puolia! Älkää suututtako iitua!
5. Tosi hyvä urheilussa ja varsinki pesiksessä. On suomen ykköslukkari!! 
6. Jaksanu olla miljoona vuotta syömättä karkkia ja muutenki tositosi hyvä itsekuri!
7. Tosi hyvä koulussa ja jaksaa tehä koulun eteen paljon töitä! 
8. Iiris on ihan sika hauska:DD
9. Tosi luotettava!
10. Viimesenä paras, uskaltaa olla oma itsensä! Kertoa omat mielipiteet ja pukeutua just silleen ku haluaa! Ei välitä muiden mielipiteistä vaan tekee miten itsestä on paras:)

Kymmenen outoa faktaa:
1. Iiris on 18-vuotias, mutta välillä käyttäytyy kuin 6-vuotias... Puhuu tosi hämäriä asioita ja rupeaa leikkimään jotain:D
2.Osaa mulan 1 ja 2 vuorosanat ja laulut ulkoa... Eli intohimoinen mulan  fani!
3. Iiris ei vaan ymmärrä ruoista mitään.. Syö lihan,perunat ja kalapuikotki ilman ketsuppia.. Ainut ruoka mihin se sitä saattaa laittaa on vissiin makaroonilaatikko?
4. Lukee ihan hiirven paljo ja kutoo villasukkia jne... iiris ei vissiin tykkää jännityksestä
5. Saa yhtäkkiä hirveitä laulukohtauksia, siis ei sellasia että nätisti laulaa jotain Adelea vaan jotain aivan omaa laulua..
6. Pelkää hämähäkkejä enemmän ku mitään, se voi juosta vaikka suihkusta pois jos siellä kävelee pikku hämähäkki.
7. Jos mää joku kaunis päivä ajattelen, että syömpäs banaanin. Iiris näkee sen ja huutaa ku hullu ja juoksee kohti ja syö sen banaanin. Se vois elää pelkillä banaaneilla!
8. Iitu saattaa lässyttää välillä.. Se on tosi outoa!
9. Kun iitu innostuu sen äänenvoimakkuus nousee niiin korkeelle
10. Iiriksellä on koko maailman hulluin nauruääni ku se vaan saa asian jolle oikeesti nauraa:D Se kuuluu kiinaan asti! Koko maa tärisee ja korvat menee tukkoon ku iitu vähän hekottaa..!


Kymmenen ärsyttävää faktaa:

1. Iiris on vaan niin hyvä kaikessa. Koulussa, urheilulajeissa ja esim. hiusten laittamisessa! Hyvä ku multa sujuu normaalin letin tekeminen...
2. Iiris on tosi fiksu ja niin aikuinen välillä. Kyllä se osaa olla nuori ja hullu, mutta välillä.
3. Iitu aina mollaa mua, varsinki mun naurua..
4. Se aina varastelee mun vaatteita!! Haha tai nykyään se on ihan ok mutta joskus ennen lähti järki:D
5. Kun se syö sen leuka pitää niiin hirveetä ääntä ja oikeesti sitä on muutenki tosi ärsyttävä kuunnella ku se syö!
6. Iiris menettää hermot aika nopeeta..:D
7. Kun mikään ei riitä... Iiriksellä on aina omasta mielestä liian iso peppu,maha tai jopa korva.. Vaikka mun mielestä tämä tyttö on huipussa kunnossa! Höpsö!
8. Ku on pahalla päällä ja haluais olla yksin niin sillon iiris ei vaan osaa jättää rauhaan, koittaa piristää tosi huonoilla vitseillä jotka loppujen lopuksi alkaa naurattaan ihan hirveesti!
9. Se on jäänyt koukkuun candy crush sagaan ja lähettelee koko ajan fb:ssä elämä pyyntöjä ja mitkä bileet alkaakaan jos se pääsee mun ohi jossain tasossa..
10. Kaikista ärsyttävintä iitussa on se että se ei oo oikeesti ees ärsyttävä.. mulla tekis mieli koko ajan halailla iitua ja tökkiä sitä ja ärsyttää mutta se ei vaan oo ärsyttävä koskaan:D haha oikeesti näiden faktojen keksiminen sai mulle aikaan harmaita hiuksia ja nyt ärsyttää... Uskon ettei kellään oo näin ihanaa siskoa!



<3:ipe ja lollukka

2 kommenttia:

  1. Aivan mahtava postaus! Iitu... 5. Saa yhtäkkiä hirveitä laulukohtauksia, siis ei sellasia että nätisti laulaa jotain Adelea vaan jotain aivan omaa laulua..... ''Nakit ja muusi...'' XD

    VastaaPoista
  2. Äläs nyt, se oli mun mielestä vähintään yhtä hyvä ku jotku adelen biisit.. se nakit ja muusi!

    VastaaPoista